torsdag 26. februar 2009

Out of Blu Comes Green

Liv har fått seg nytt skjørt! Fortsatt er det lageret av fleecetepper fra Europris som får unngjelde, godt hjulpet av den tidligere omtalte buffen fra samme sted. Utgangspunkt for mønsteret er et skjørt fra Lindex. Denne prosessen gikk i grunnen veldig greit, helt til jeg kom til løpegangen i livet. Det er visst lurt å sy den slik at sømmen kommer på vrangen, har jeg hørt. Erfaring har også vist at opprekking av lengre distanser i billig fleece ikke er å anbefale, så denne gangen ble jeg reddet av saksa.

Jeg mistenkte at åpningene i lommen ville bli i dvaskeste laget, så jeg gjorde et forsøk på å forsterke sømmene med en strimmel rosa fleece på innsiden. Dette kalles belegg, har jeg siden lært meg. Hvor effektivt det var i dette tilfellet, er jeg usikker på. Skjørtet later i alle fall til å fungere til sitt bruk, og eieren er godt fornøyd. Lett å sy var det også!





















["Out of Blue Comes Green": A-ha, 1986]